......................

vad ska man göra när man tappat lusten och orken till allt?
när man inte har någon livslust kvar och ingenting känns roligt längre?
när det inte finns någonting att tjämpa för och allt bara snurrar runt i skallen..

jag mådde skitbra idag ..
dels kanske för att jag skulle tatuera mej.. men så blev det inställt å jag blev lite grinig:( de sa att tatueringen var så svår å att det tar lite längre tid att fixa den. men men.den som väntar på nåt gott..
sen när jag kom hem så var jag utanför med micke när han  fixa bilen. var på jättegott humör då också.. ´men trots att t.o.m. mickes pappa var där, som brukar göra mej ganska glad eftersom han är en så rolig å knasig människa, så dalade allt neråt bara:(  föresten. enligt honom, mickes pappa, så har jag tydligen köpt en lägenhet nu :P haha . han är rolig han..

somna på soffan en stund efter maten å så fastna man här nu förstås..

i helgen ska jag sova.

puss hej

Fjärdlång! saknar som fan!

helgen

Igår kväll var jag hos anette och drack lite vin. hon deckade :( så hon hängde inte med ut som planerat..så jag åkte själv till Harry B. james där jag skulle möta Linnea och andres. det var nämligen andres födelsedag:) det var jätteroligt där.. men jag blev utslängd för att jag tydligen var för full haha.. det tyckte jag inte då, men när jag tänker efter så var jag nog det :P  och de skulle ändå stänga en halvtimme efter så..
Linnea åkte hemåt och jag å andres drog och käkade på mc.donalds. fan va jobbigt det var .allt var suddigt och jag mådde fan illa haha :P
på tunnelbanan var det nån som satt å knuffa på mina knän mittemot mig för att jag inte skulle somna sa han.. för det var precis vad jag nästan gjorde . ush.. å han snackade engelska med mej.  sliskig var han också ush..

Idag har jag skrivit om Londonresan här i bloggen:) och jag å micke tog en promenad.. det var meningen att vi skulle gå ut i det fina vårvädret. men då blev det precis mulet..typiskt:(
vi gick utefter vattnet och så käkade vi på en pizzeria vid huvudstatorget ., typ där mamma bor nära solna centrum:)
sedan tog vi bussen från busstorget och åkte buss hem istället hihi..
det var en mysig kväll:) *krama om min gosing*

Londonresan- torsdagen 16/4

Idag var det våran sista dag!
Vi gick upp ganska tidigt, duschade och packade och checkade ut klockan ti.

Efter utcheckningen var det tre timmar kvar tills vi skulle vara vid flygbussen i London Victoria, som skulle ta oss till flygplatsen i Stansted.
Vi satte oss och åt frukost på ett cafe, samma ställe som vi käkade middag kvällen innan ! jag åt rostade smörgåsar och drack te.
Sedan shoppade vi lite granna, och sen satt vi en stund på "starbucks coffee", som hade blivit vårat favoritcafe i england;)

Efter vår shopping i Bayswater åkte vi till Victoria station Idag behövde vi inte stressa och var ute i god tid för engångsskull,vi handlade mat innan. när jag och Linnea satt på en bänk på victoria station så kom det fram en söt duva med en tofs på huvudet, och Linnea var ju självklar tvungen att fotografera den;)

på vägen till flygplasten tog vi en massa kort från bussfönstret;)

ja så var vi på flygplatsen till slut då. Vi gick omkring och tittade lite grann efter vi checkad in väskorna åså. men sen var förståss velanette i farten, och vi fick stressa lite grann. vi upptäckte att vi boardingtiden redan hade varit, så vi sprang som galningar till gaten som stod på biljetterna. och det var gate 57 som vi skulle till, så det var en bra bit att springa. när vi kom dit märkte vi  att det inte fanns en enda människa där och gaten var stängd. vi frågade om hjälp, och de sa att det tydligen hade blivit något fel och att de bytt gate til 42 istället. herregud va rädda vi blev. Jag har aldrig vart så rädd i hela mitt liv iallfall. tänk om vi hade missat planet hem. Hem till trygga, underbara sverige ! jag har aldrig längtat hem så mycket som jag gjorde då. Väl på planet kunde vi pusta ut.. Vi hann!

när vi var nära och landa hade precis solen börjat gå ner över vänern och vättern.Det var otroligt vackert. Lite speciellt att se det flera meter upp i luften hihi :)
flygresan gick bra och vi landade i skvasta 21.00. 20.00 engelskt tid. änntligen hemma!vi åkte flygbuss till centralen. det tog ungefär en och en halvtimme. sedan åkte vi åt olika håll,Linnea till orminge, anette mot fridhemsplan och jag tog pendeltåget till Sumpan. väl hemma så möttes jag av en micke som stod och borstade tänderna;) jag fick en bamsekram och jag visade honom alla saker jag köpt i London, och alla fotografier. det har verkligen varit en resa värd att minnas. så otroligt kaotisk, men ändå rolig på ett sätt. och jag åker gärna tillbaka:)

Londonresan- onsdagen 16/4

Idag åkte vi till Chichester. En stad som ligger en bit ifrån London, vid kusten. Först köpte vi frukost i Bayswater , men sen fick vi stressa som fan. jag bröt fan ihop :S  Anette tappade bort sitt tunnelbanekort, sedan trodde jag att jag hade glömt min tågbiljett och lånade Linneas, fast glömde bort det och trodde att det var mitt och då blev det ännu mer panik. sedan kom jag på att jag hade lagt biljetten i jackfickan. I all panik så slängde jag min frukost på marken och allt kaffe rann ut och förstörde min frukost plus mp3 spelare :( den funkar nu igen, men inte alla knappar. vilket kaos!  hela morgonen var förstörd ! Men vi hann med tåget iallafall..fast vi satte oss i fel vagn, och var tvugna att gå bakåt i tåget.. men stor tjock, negress var i vägen , och jag råkade knuffa till henne när jag ville gå förbi, och hon puttade mej i ryggen och sparkade anette på smalbenet.. då var det bäst att sticka :P haha.. hon jagade oss en bit,men orkade tydligen inte så långt haha.

jaja.-.det var fint väder iallfall och vi kom fram till Chichester tillslut..
Det var jättefint där. Riktigt sådär idylliskt och så vackert väder ! det var ett helt annat tempo där än i London. Vi gick och kollade på den sista skolan som Linnea skulle kolla på. Sedan gick mot "centrum".
Vi passerade en katedral på vägen, som påminde om kyrkan i skara haha :P väl i centrum shoppade vi.
Vi köpte mat i affären och satte oss på en gräsmatta och åt vår mat där ! det var verkligen jättemysigt. Vi satt där en stund tills vi fortsatte shoppa. Vi hittade två fantastiska second handaffärer! köpte två par skitsnygga skor som inte ens kostade mer än 100 kr ..

Vi tog ett tåg som gick 17:00 tillbaka till London Victoria. Vi var sjukt trötta på vägen tillbaka. men jag vågade inte somna haha.. Det var en otroligt vacker stad, Chichester. Dit vill jag åka igen..

fniss;)

när vi var tillbaka i Bayswater, gick vi ut och käkade. Jag åt crepes och vitlöksbröd. Sedan skulle vi gått ut och festat lite eftersom det var sista kvällen, men vi orkade inte det, tråkiga som vi var haha..´vi gick och lade oss istället...

Londonresan- tisdagen 15/4

På tisdagen
gick vi upp klockan 8.00 för att äta frukost på vandrahemmet. Jag fick nästan ångest när jag käkade frukost tillsammans med alla fula, konstiga människor :S ingen speciellt bra frukost var det heller. Sedan åkte vi vill Moorgate nära Liverpool street. där Linnea var och kollade på den ena skolan som hon skulle besöka. Hon tog brochyrer å sånt.

Efter det så skulle vi leta efter second hand butiker där, men vi hittade inte dom. Isället tog vi tåget till Baker Street, jag och Linnea gick gå på Madam Tussaud´s. Anette ville inte följa med. Det var jättelång kö , men värt väntan. Det var otroligt roligt att se alla kändisar ;) Johnny depp fanns. och jag fick träff Elvis, James Dean och Marilyn Monroe;) Det fanns även gamla kungar och drottningar, sportfånar, spöken och ännu mer...

Sedan mötte vi upp Anette
utanför, i shoppen. Jag köpte fina grejer där med Marilyn Monroe hihi.. och vem tror ni stod i restaurangen?? ;) joo, Jamie Oliver såklart hihi !

Vi åkte till den andra skolan  som Linnea skulle besöka sedan shoppade vi på Oxford street. Jag köpte en kjol på H.M ;) och det var faktiskt billigare där än i sverige !  de flesta säger att det är dyrt i London. visst, vissa grejer är det, men hittar man rätt ställen och affärer så är det inte speciellt dyrt ändå..

När vi hade shoppat färdigt åkte vi till Hyde Park corner för att se Buckingham Palace!
haha jag måste berätta en jätterolig grej. Jag och anette var på toaletten, och där gck det en ganska stor neger och städade. Så säger han till oss typ såhär: "There is toiletpaper in those toilets overthere, and dont be scared because I`m gay". det var det roligaste på hela resan. trodde vi skulle garva ihjäl oss.! men det var lite läskigt också. det var precis som i en skräckfilm., två tjejer går på toaletten. det står en mysko kille och städar, som man ser hör ett vrål ifrån, eftersom han blir mördad. och sen är mördaren ute efter oss ! haha...

Sedan gick vi mot Buckingham Palace. det var jättevackert där ! på vägen såg vi en del av Hyde park, två små green park och st. James park. Buckinghame palace ligger i Green Park. Var jättefina parker och så mysigt. Gräset och träden var gröna och det växte blommor här och där.

Efter det begav vi oss till vandrahemmet. kom hem vid 20:00 tiden. Vi köpte någon konstig mat som vi käkade på rummet och sen gick vi och la oss.

Londonresan- måndagen 14/4

nu härmar jag min syster lite granna och skriver om Londonresan dag för dag;)

Micke dagen innan resan!
han snor resgodis av mej och ser jävligt påkommen ut faktiskt;)

Till Skavsta flygplats fick vi skuts av pappa.Han hämtade Linnea hemma hos henne i Orminge kl 03.40 och sedan hämtade de mej och Anette hemma hos henne, vid fyra tiden. Jag åkte dit på morgonen. Jag skulle ha åkt nattbuss, men jag orkade inte det så jag beställde en taxi kvällen innan istället. Mycket bekvämare att åka taxi.
Ja det var iallafall tre trötta tjejer som satte sig i pappas bil den morgonen. Flyget skulle gå kl. 06.40, så vi hade god tid på oss. Min syster var förväntansfull och satt där så sött med sitt kollegeblock och kameran redo i hand. Jag var otroligt trött, men jag tänkte att denna resa, den kommer inte bli lik någon annan, och jag fick rätt. Jag tyckte det skulle bli så skönt att komma bort ett tag och bara vara och slippa vardagens alla måsten och krav.
Flygresan gick bra och vi landade som planerat i Stansted ca klockan 08.00.

sötnosar!

image137 ser ut som ett hav av grädde;)

Flygbuss gick 09:00 till London Victoria. Det var en lång resa med långa bilköer. När vi närmade oss storstaden  blev det roligare när vi fick se alla hus, taxibilar, röda bussar och sevärdheter!
Vi kom fram runt 11:00, innan vi åkte till vandrarhemmet beställde vi tågbiljeter till Chichester. Sedan åkte vi tunnelbana till Bayswater. De andra tyckte att tunnelbanesystemet var svårt, men jag lärde mej på en gång haha ;)*retas*

Det fanns en massa gulliga små hus på vägen :)

Hyde park Inn var vandrahemmet där vi skulle bo. Det låg i Bayswater, några stationer ifrån Vctoria, där våran buss lämnat av oss. Väl framme på vandrahemmet så började saker och ting redan krångla Anette hade inte tillräckligt med pengar på sitt kort att betala med, och hon ville inte betala konant. Så hon fick gå in på internet och föra över pengar. Men först hittade hon inte sin internetdosa, och vi tänkte att börjar det såhär så kommer det säkert bara bli ännu värre. Tillslut hittade hon iallafall sin internetdosa och vi checkade in.
Vi hade bokat in oss i ett 10 bäddarsrum, som var det billigaste alternativet. Aldrig mer i hela mitt liv att jag bor så! men iallfall, väl uppe på rummet så funkade inte anettes skåp att låsa, så vi fick en ny nyckel, men det fanns inget skåp med det numret, så det slutade med att anette delade skåp med mej och Linnea. Sedan upptäckte vi att det var en liten blodfläck på lakanet, så vi fick byta det. Vi måste vara de värsta gästerna som de någonsin haft att göra med haha.
vandrahemmet var gannska skabbigt. det märktes att det var lågpris. och toaletterna och duscharna var man tvungen att dela med det motsatta könet. så hemskt!  Men jag var ändå glad. Jag var ju i London för tusan :)

Sedan åkte vi in till
"stan". Där allt spännande finns. Vi fick äntligen se den omtalade "Big ben", som inte alls var speciellt big i verkligheten. Såg även London Eye, House of Parliament och Westminister Abbey. Vi var ashungriga, och hittade en ganska stel men ändå modern restaurang. De hade god mat men var hiskligt dyra. I London måste man dessutom betala dricks. de skriver med det på notan. helt sjukt. man betalar väll dricks om man bara vill lixom och inte en speciell summa :S
 På vägen dit började det spöregna, och vi hade givetvis glömt våra paraplyn på hotellet.

efter det tänkte vi ta en promenad till Tower Bridge, för vi trodde att det var nära, vilket det inte var. så vi kom lite vilse. Men tillslut hittade vi en tunnelbana och kom rätt.
Tower Bridge var en väldigt lång fin bro, och brevid stod The Tower of London, den var jättehäftig byggnad som var helt kollosal!
sedan tog vi en buss som åkte över Tower Bridge. Vi var otroligt trötta och tyckte att det var jätteskönt att få åka buss en stund. Vi åkte till Oxford Circus, som kan jämföras med Stureplan här hemma i Sverige. på vägen dit passerade vi Piccadilly Circus! Det var otroligt häftigt att se i verkligheten.
Sedan sprang vi omkring som dårar och letade reda på en buss som skulle ta oss tillbaka till vandrahemmet. Vi tog rätt buss och gick av på rätt hållplats. Men, vi gick åt helt fel håll! vi gick till Paddington. Vi hade gått vilse igen ! men det gjorde inte så mycket, för vi fick se mycket på vägen. och ta en massa fina kort !
Vi hittade tillslut en buss som tog oss till Victoria och där vi sen åkte tunnelbanan till Bayswater. Måste säga att tunnelbanorna i London är hemska. Trånga, små och säterna är inte alls speciellt genomtänkt placerade.
Väl på hotellet så gick vi och lade oss på en gång. klockan var då runt 22.00. Det hade redan hänt massvis med saker den första dagen..

back from London...

fast jag orkar verkligen inte skriva om det.. inte än iaf:P ska få fler bilder me så...
trots vissa missöden så hade vi det skoj..
vill tabaka!!

vi tre

Big ben   Madam Toussoe    London Eye

image126 just me..

å så träffade jag James Dean och Marilyn Monroe.

image127 jsut me again.

lägger väll upp bilder och sånt på facebook sen.. men ska få alla bilder Linnea har också så;P

1 och ett halvt år!

Ja fast igår, fredags;)
är iofs söndag nu eftersom klockan är över tolv haha.
jag mötte micke på caledonien i spånga. käkade mat å drack öl hihi:)
sedan gjorde vi inget särskilt . åkte hem å myste åså:)
tack bejbi för underbara ett och ett halvt år,.de bästa i hela mitt liv!!! <3

i morse tokstädade jag.. sedan åkte jag och micke in till stan.. fixade lite inför resan. sen mötte vi linnea på centralen och hon följde med oss hem. planerade Londonresan åså:)

det fanns godis också........

sedan hjälpte jag micke i garaget hihi=)

Ikea och Waynes Coffee!

Jag var till Ikea i Barkarby i söndags å köpte grejer till jobbet.Linnea följde med och innan Ikea så fikade vi med Challis på Waynes Coffee där ute.
åså träffa vi Carro på Ikea! bara sådär lixom.. lite festigt att träffa henne där utav alla ställen lixom:)
här är nåra bilder :)
 jag tjuvröker sshh:P å nu ser jag inte ut som pippi långstrump längre haha!

Fina challis ! <3

jag och Challis!

världens bästa twin! hihi

maten som blev uppäten haha

skylten:P

Om en vecka är jag i London btw :D kommer nog bli skoj:)

tack hej

klantröv!!

lagar mat å lyckades hälla all jävla spagetti i slasken när jag skulle hälla bort vattnet :S klant! haha
tur att man inte har nåra barn iaf som måste ha mat :D haha..

på tal om barn; tänk va tiden rinner iväg:(  tycker det är läskigt när vänner börjar skaffa barn och sånt. jag tänker då inte skaffa barn på ett långt tag.. och jag har kommit på varför jag tänker så. jag har fan haft ett tråkigt liv:( har missat så mycket.. önskar att jag aldrig skulle flyttat till skara :( att jag skulle stannat kvar i solna. då hade jag börjat i Nettis klass i Lötskolan på mediaprogrammet och fått gått det programmet jag velat.då hade jag säkertligen inte jobbat med ungar nu :S och jag hade säkert börjat umgås mer med nettis. jag flyttade ju precis när jag lärt känna henne..dumma mej :( och då hade jag blivit raggarbrud när jag var 16 istället och kanske kanske träffat micke tidigare.. kanske inte hade vart bra iofs, men iaf. hade sååå gärna velat vara med på den tiden,.härja runt å bara leva loppan och ha det skoj.. men nu är man ju vuxen, och då måste man vara så jävla ordentlig, vuxen och . hell no att jag tänker bli vuxen.eller , man kan ju vara vuxen på fler sätt lixom.. men jag tror att man måste ta vara på ungdomen. den kommer bara en gång. jag får väll ta igen allt jag missat nu istället :)
har haft det jäkligt tråkigt i mitt liv:( men nu hoppas jag framtiden framöver blir riktigt underbar faktiskt..

dessutom ; det är lättare att ångra något man gjort än något man aldrig gjort!

kvällen igår var trevlig..filmen var riktigt bra hihi:)

ojojoj...

ibland blir det bara lite väl mycket asså:S

igår på dagen var jag ledig :D eller aa egentligen inte.. men det är ju så att var sjätte fredag jobbar vi bara tre timmar.så jag valde att shoppa grejer till jobbet :)
först på förmiddagen tränade jag, medan micke var hos tandis.. (han var också ledig hela dagen igår eftersom han skulle dit). först joggade jag i typ 20 min. sedan var jag med på ett 30 minuters spinningpass. efter det var jag med på ett 30 minuters Abs pass.. jävlar va jag har träningsverk i magen haha! eller aa typ överallt. ont i varenda muskel i kroppen typ..skööönt! hade glömt hur skönt det verkligen är att träna.det är ju nästan som att ha sex för fan! hehehe...
lite senare träffade jag annika på fridhemsplan typ. det blev lite impulsivt:P men skoj att träffas iaf ju. vi fikade en stund å snacka lite åså:) när hon åkte iväg å jobbade så åkte jag till gallerian å mötte upp anette.. vi gick runt i stan lite bara.jag hittade en leksaksbrödrost till jobbet ..hoppas den duger. de mesta ideer jag kommer med brukar inte duga  känns det som:(
när jag kom hem från stan kände jag mej jättekonstig i kroppen :S å trött som tusan. så jag la mej å sov en stund i soffan med min gosing! <3
vid typ elva tiden så åkte jag till anette.Linnea var också där .drack vin åså.. ojojoj. blev nog lite mkt :S
åså körde vi sanning eller konsekvens haha ! på tre tjejer lixom:P men det var kul.. avslöjade vissa saker. men det var ganska skönt att få avslöja dem iaf.. det var ju bara för Linnea och anette. mina bästa vänner lixom:)
sedan hände det lite grejer.. å anettes rumskompis fredrik kom hem mitt i allt..trevlig kille:) men kommer fan vara pinsamt när jag träffar honom nästa gång eftersom jag var så jävla full :S
anette däckade som vanligt.jag skulle sovit kvar..men pallade inte.. så jag gick mot fridhemsplan å fick tag på en taxi på vägen.. :)
vilken jävla kväll..alla våra kvällar blir helt crazy fan!
dränk dina sorger i vin. det funkar ett tag iaf:P

ikväll blire bio med mammsen å Linnea :) skoj.. ska se nya Johnny Depp filmen.minns inte vad den heter hehe..
just nu sitter jag med hårblekning i håret.. hoppas det blir lite ljusare nu;)

puss hej

haha ja jag kan faktiskt laga mat egentligen ;) här gör jag våfflor på våffeldagen åt mej och min goseprins!

senaste tiden..

har visst inte skrivit på ett tag.sorry:P
och sedan har blogghelvetet krånglat också :S

förra helgen , på påskdagen med andra ord, var jag hos anette på fest. hade lite minipåskafton åså.. träffa lite roliga människor.anette deckade och jag, Linnea å andres drog ut. träffade niklas å en tjej från tyskland som han träffat på helgon..var först på meduza. å sen drog vi till spy bar :S fy fan jag HATAR stureplan!! men det var lite kul där iaf..på söndagen käkade jag och micke på caledonien i spånga.mums :) vilken toppenpasta!

i helgen blev det en hel helg med baara micke hihi.. <3
i fredags fick jag och micke nått ryck på kvällskvisten att vi skulle åka till caledoninen (eller hur det stavas) i spånga och dricka öl! åså sa jag; att va fan vi måste ju ändå äta också, så då kan vi lika gärna äta där ..hihi. ..micke fick mej att käka oxfilepasta :S jag som inte äter kött haha känns som att han försöker göra en karl av mej:P dricka öl, käka kött och lyssna på rock n roll. ojojoj!
blev lite grogg när vi kom hem hihi.
i lördags var vi i stan å kolla runt lite bara. sen gick vi på bio.såg på "Meet the spartans".  helt sjuk film haha.hemma blev det lite groggande :)
i söndags var vi stan igen och promenerade i solen och gick på Arme`museeumet. det var faktiskt min ide`;)  sedan käkade vi på pizza hut och tog en öl på caledonien på vägen hem ;) otroligt mysig helg ! <3

Älskar dej min gosing! du gör mej lycklig!

annars är det mesta som vanligt..

joo. jag har anmält mej på körskolan nu:D så jag har köpt böckerna man ska ha också.. plugga plugga plugga:P  och teorikursen tänkte jag inte börja med föränn i i juni så att jag kan vara med på dansföreställningen :P
ja jag är åtminstone liiite närmare challengern nu:P