Londonresan- tisdagen 15/4


På tisdagen
gick vi upp klockan 8.00 för att äta frukost på vandrahemmet. Jag fick nästan ångest när jag käkade frukost tillsammans med alla fula, konstiga människor :S ingen speciellt bra frukost var det heller. Sedan åkte vi vill Moorgate nära Liverpool street. där Linnea var och kollade på den ena skolan som hon skulle besöka. Hon tog brochyrer å sånt.


Efter det så skulle vi leta efter second hand butiker där, men vi hittade inte dom. Isället tog vi tåget till Baker Street, jag och Linnea gick gå på Madam Tussaud´s. Anette ville inte följa med. Det var jättelång kö , men värt väntan. Det var otroligt roligt att se alla kändisar ;) Johnny depp fanns. och jag fick träff Elvis, James Dean och Marilyn Monroe;) Det fanns även gamla kungar och drottningar, sportfånar, spöken och ännu mer...



image167

Sedan mötte vi upp Anette
utanför, i shoppen. Jag köpte fina grejer där med Marilyn Monroe hihi.. och vem tror ni stod i restaurangen?? ;) joo, Jamie Oliver såklart hihi !



Vi åkte till den andra skolan  som Linnea skulle besöka sedan shoppade vi på Oxford street. Jag köpte en kjol på H.M ;) och det var faktiskt billigare där än i sverige !  de flesta säger att det är dyrt i London. visst, vissa grejer är det, men hittar man rätt ställen och affärer så är det inte speciellt dyrt ändå..

När vi hade shoppat färdigt åkte vi till Hyde Park corner för att se Buckingham Palace!
haha jag måste berätta en jätterolig grej. Jag och anette var på toaletten, och där gck det en ganska stor neger och städade. Så säger han till oss typ såhär: "There is toiletpaper in those toilets overthere, and dont be scared because I`m gay". det var det roligaste på hela resan. trodde vi skulle garva ihjäl oss.! men det var lite läskigt också. det var precis som i en skräckfilm., två tjejer går på toaletten. det står en mysko kille och städar, som man ser hör ett vrål ifrån, eftersom han blir mördad. och sen är mördaren ute efter oss ! haha...


  
Sedan gick vi mot Buckingham Palace. det var jättevackert där ! på vägen såg vi en del av Hyde park, två små green park och st. James park. Buckinghame palace ligger i Green Park. Var jättefina parker och så mysigt. Gräset och träden var gröna och det växte blommor här och där. 

 

image178


 



Efter det begav vi oss till vandrahemmet. kom hem vid 20:00 tiden. Vi köpte någon konstig mat som vi käkade på rummet och sen gick vi och la oss.

image181

Kommentarer
Postat av: Linnéa

wiie rolig dag

2008-04-21 @ 12:14:23
URL: http://linypiny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0