Londonresan- torsdagen 16/4

Idag var det våran sista dag!
Vi gick upp ganska tidigt, duschade och packade och checkade ut klockan ti.

   


Efter utcheckningen var det tre timmar kvar tills vi skulle vara vid flygbussen i London Victoria, som skulle ta oss till flygplatsen i Stansted.
Vi satte oss och åt frukost på ett cafe, samma ställe som vi käkade middag kvällen innan ! jag åt rostade smörgåsar och drack te.
Sedan shoppade vi lite granna, och sen satt vi en stund på "starbucks coffee", som hade blivit vårat favoritcafe i england;)

    




   
Efter vår shopping i Bayswater åkte vi till Victoria station Idag behövde vi inte stressa och var ute i god tid för engångsskull,vi handlade mat innan. när jag och Linnea satt på en bänk på victoria station så kom det fram en söt duva med en tofs på huvudet, och Linnea var ju självklar tvungen att fotografera den;)


   

på vägen till flygplasten tog vi en massa kort från bussfönstret;)

 

ja så var vi på flygplatsen till slut då. Vi gick omkring och tittade lite grann efter vi checkad in väskorna åså. men sen var förståss velanette i farten, och vi fick stressa lite grann. vi upptäckte att vi boardingtiden redan hade varit, så vi sprang som galningar till gaten som stod på biljetterna. och det var gate 57 som vi skulle till, så det var en bra bit att springa. när vi kom dit märkte vi  att det inte fanns en enda människa där och gaten var stängd. vi frågade om hjälp, och de sa att det tydligen hade blivit något fel och att de bytt gate til 42 istället. herregud va rädda vi blev. Jag har aldrig vart så rädd i hela mitt liv iallfall. tänk om vi hade missat planet hem. Hem till trygga, underbara sverige ! jag har aldrig längtat hem så mycket som jag gjorde då. Väl på planet kunde vi pusta ut.. Vi hann!



när vi var nära och landa hade precis solen börjat gå ner över vänern och vättern.Det var otroligt vackert. Lite speciellt att se det flera meter upp i luften hihi :)
flygresan gick bra och vi landade i skvasta 21.00. 20.00 engelskt tid. änntligen hemma!vi åkte flygbuss till centralen. det tog ungefär en och en halvtimme. sedan åkte vi åt olika håll,Linnea till orminge, anette mot fridhemsplan och jag tog pendeltåget till Sumpan. väl hemma så möttes jag av en micke som stod och borstade tänderna;) jag fick en bamsekram och jag visade honom alla saker jag köpt i London, och alla fotografier. det har verkligen varit en resa värd att minnas. så otroligt kaotisk, men ändå rolig på ett sätt. och jag åker gärna tillbaka:)



image214

Kommentarer
Postat av: Linnéa

hihi taack att du tyckte om mina bilder:)

jo vet men jag hann aldrig skriva om sista dagen..men nu är det gjort ;)

2008-04-21 @ 12:00:15
URL: http://linypiny.blogg.se
Postat av: Linnéa

åh, kul vi hade..vill tillbaka nångång iaf. för finns mkt kvar att se!!

2008-04-21 @ 12:27:56
URL: http://linypiny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0