Londonresan- onsdagen 16/4

Idag åkte vi till Chichester. En stad som ligger en bit ifrån London, vid kusten. Först köpte vi frukost i Bayswater , men sen fick vi stressa som fan. jag bröt fan ihop :S  Anette tappade bort sitt tunnelbanekort, sedan trodde jag att jag hade glömt min tågbiljett och lånade Linneas, fast glömde bort det och trodde att det var mitt och då blev det ännu mer panik. sedan kom jag på att jag hade lagt biljetten i jackfickan. I all panik så slängde jag min frukost på marken och allt kaffe rann ut och förstörde min frukost plus mp3 spelare :( den funkar nu igen, men inte alla knappar. vilket kaos!  hela morgonen var förstörd ! Men vi hann med tåget iallafall..fast vi satte oss i fel vagn, och var tvugna att gå bakåt i tåget.. men stor tjock, negress var i vägen , och jag råkade knuffa till henne när jag ville gå förbi, och hon puttade mej i ryggen och sparkade anette på smalbenet.. då var det bäst att sticka :P haha.. hon jagade oss en bit,men orkade tydligen inte så långt haha.

   


image183
 


jaja.-.det var fint väder iallfall och vi kom fram till Chichester tillslut.. 
Det var jättefint där. Riktigt sådär idylliskt och så vackert väder ! det var ett helt annat tempo där än i London. Vi gick och kollade på den sista skolan som Linnea skulle kolla på. Sedan gick mot "centrum".
Vi passerade en katedral på vägen, som påminde om kyrkan i skara haha :P väl i centrum shoppade vi.
Vi köpte mat i affären och satte oss på en gräsmatta och åt vår mat där ! det var verkligen jättemysigt. Vi satt där en stund tills vi fortsatte shoppa. Vi hittade två fantastiska second handaffärer! köpte två par skitsnygga skor som inte ens kostade mer än 100 kr ..





Vi tog ett tåg som gick 17:00 tillbaka till London Victoria. Vi var sjukt trötta på vägen tillbaka. men jag vågade inte somna haha.. Det var en otroligt vacker stad, Chichester. Dit vill jag åka igen..

 

image198
fniss;)

när vi var tillbaka i Bayswater, gick vi ut och käkade. Jag åt crepes och vitlöksbröd. Sedan skulle vi gått ut och festat lite eftersom det var sista kvällen, men vi orkade inte det, tråkiga som vi var haha..´vi gick och lade oss istället...

Kommentarer
Postat av: Linnéa

var så fint i chichester. och tjuv där som har mina bilder;)haha. men är ok:P

2008-04-21 @ 12:24:13
URL: http://linypiny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0