Kakaobollar!



En vän till mig gav mig detta recept.

Jag försökte mig på att göra kakaobollar idag. Jag har inte smakat på dem än för de ligger i kylskåpet. men jag hoppas de blir goda iallafall.
Eftersom jag inte har någon mixer så blev det nog inte riktigt som det var tänkt och jag hittade inga dadlar i affären. Så jag hoppade över den ingrediensen. Nötterna misslyckades jag lite med eftersom jag köpte lite fel sort. Kom hem och såg på baksidan att den nötblandning jag köpt faktiskt innehåller socker :/ Hela poängen är ju att dessa Kakaobollar ska vara lite nyttigare. Nåja :) Jag vet ej om de ska vara i kylskåpet eller ej men jag ställde in dem där en stund iallafall;)


Mixa
Banan 2 st.
Blandade nötter 2 dl
dadlar 2,5 dl
russin 1,5 dl
kokos 2,5 dl

Rulla till bollar i kakao. Några msk.



Kommentarer
Postat av: Nathil

Jag bakade också idag, kladdkaka, men den blev inte så kladdig som jag hade hoppats på! haha



Hjorde engång en nyttigare variant, sockerfri kladdkaka, den är god om man gillar mörkchoklad, annars kan den vara lite för stark smak av mörkchoklad=)

2012-03-09 @ 22:48:33
URL: http://nathil.sajberhagen.com
Postat av: emelie

aha vad mumsigt:) den blev säkert god:)



aha. ja finns ju flera olika varianter. jag gjorde en "nyttig" kladdkaka nyligen. den blev urgod men väldigt chokladig

2012-03-09 @ 22:59:58
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0