Fortfarande under ombyggnad


Min blogg är fortfarande under ombyggnad. Men den får se ut såhär så länge :)

iih jag känner mig glad idag :) Så skönt att det är över nu! *peppar peppar* Men vet inte varför jag känner mig så glad riktigt. Känns som att jag går och ler hela tiden och som om allt ont och oron i magen sakta men säkert rinner av mig . Och som om lugnet och harmonin börjar bosätta sig där istället. 
Det ordnar sig alltid, som lilla pappa alltid säger <3

Idag har jag varit hos tandläkaren igen. Lagade ett hål och det gick bra. Min tandläkarskräck börjar sakta men säkert att försvinna känner jag. Nu kommer jag vara jättenoga med mina gaddar och borsta noga, skölja med flour morgon och kväll och ta tandråd varenda dag. Man ska vara rädd om de tänder man har :)

Mamma följde med mig till tandläkaren som ett litet stöd sedan var vi och tog oss en varsin kaffe. Mamma vanlig kaffe och jag Kaffe Latte . Vanligtvis så brukar jag ej dricka kaffe tål inte koffein egentligen kan bli väldigt deppig men känner mig glad idag för övrigt så ska nog gå bra;)
Vi köpte med oss sallad från salladsbaren på Willys. Dock har bedövningen inte släppt än :/ så trots kurrande mage så får jag vänta ett tag till.

Jag har idag mätt mig igen. Det var tyvärr inte så väldans stor förändring förutom någon cm här och där. och ett kg till har jag gått ner om jag gjorde rätt med vågen (den är felinställd så man får räkna bort 4 kg). Men det går sakta men säkert neråt iaf ;) Dagen började bra iaf. Ewa på jobbet sa till mej idag :"åh du har verkligen blivit smalare. du försvinner ju mer och mer". och Helena sa :"Det syns verkligen att du gått ner i vikt". Så frågade hon vad jag gör för att lyckas ;) iih glad :) 

Jag har ej tränat på hela förra veckan p.g.a tandoperationen. Men nu är jag taggad att börja igen! Dock ej idag för att jag är bedövad i halva käften ;)
Jag följde med Micke igår för att titta på nya springskor till honom. Han hittade ett par och jag passade på att köpa en ny löparjacka . Hittade en ursnygg ! Dock kändes den lite stor idag när jag provade den igen men bättre det kanske än att den är för liten. så nu är jag taggad att ge mej ut i löparspåret igen. hmm kanske man ska börja springa på mornarna nu när det är så ljust och fint. Iallafall de dagar jag börjar kl.9 :)


 


Kommentarer
Postat av: Stina

Härligt att din tandvårdsrädlsa börja lägga sig :) som bliviande tandhygienist vill jag bara säga att om du sköljer med en skölj som har en fluorhalt på 0,2% NaF så räcker det att du sköljer 1 ggr/dag. :) Det ger ingen tilläggseffekt om du sköljer mer. Depåerna blir liksom fulla. :P 10 ml 0,2% 1 min per dag. :) Tips så du inte behöver köpa ny flaska i onödan! ;) Sköt om dig!

2012-03-13 @ 21:45:11
URL: http://secretrendezvous.blogg.se/
Postat av: emelie

Tack Stina för tipset ;) aha okej tack för tipset;) Tandläkaren sa dock att man ska göra det två gånger om dagen.. tack gumman:)

2012-03-13 @ 22:03:13
URL: http://[email protected]
Postat av: Nathil

Hej Emel!

Kul att du tar hand om dina tänder så bra :D Tänk om fler vore som dig ;)



Super söt jacka måste jag säga! Kommer du och tränar ihelgen?? puss



ps. jag hoppas min träning börjar ge resultat snart också!

2012-03-14 @ 12:19:14
URL: http://nathil.sajberhagen.com
Postat av: emelie

Nathil: Hej Nathil :)

hihi ja men såklart man måste ju det.. hehe ja det vore ju bra ;)



åh tack så mycket :D jag älskar den. börjar tycka om rosa nu ;) eller iallafall på vissa detaljer åså. den var dock lite stor jackan tror jag men skönt att den inte är för tajt heller.



Jo jag tror jag kommer och tränar i helgen iaf hihi..



det kommer du göra gumman.tror dock att du också börjat få resultat:) kramis

2012-03-14 @ 22:18:10
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0