Oj oj oj..


just nu känns riksdagen som ett dagis..
jag har förstått det som så att ingen vill samarbeta med SD. men nu är det så verkligheten ser ut att folk har röstat in dem i riksdagen. nu får man väll göra det bästa utav situationen.
blir så trött på politikprat. jag vet inte så mycket om SD och inte politik överhuvudtaget, men att politikerna behöver ta tag i sverige i alla olika ämnen är bara sanningen. så vi får väll se om SD sköter sig bra.

Jag såg en reklamskylt från SD som någon/några hade klottrat på och skrivit: "slakta svennarna"! det gör mej verkligen ledsen och arg:( det är okej för folk att skriva så, men det är inte okej om någon skulle skriva "slakta invandrarna". tycker det är lite konstigt.. 
 
jag tycker om alla slags människor och tycker självklart att alla är välkomna hit. om de sköter sig.
det borde vara som folkpartiet säger; låt dem lära sig svenska och komma ut i arbetslivet mycket snabbare och innan de fått uppehållstillstånd så tror jag att det lönar sig för alla. alla människor är värda en chans att visa vad de går för.  

sen så kommer aldrig samhället blir sådär underbart som alla drömmer om. men det handlar om att samarbeta antar jag. ingen ska behöva usättas för våld, våldtäckter, orättvisor mm. vilket land man än kommer ifrån eller vilket ursprung man än har. ingen kan älska alla, men man ska visa respekt för alla medmänniskor. både folk som bor i landet och som kommer till landet som invandrare. 
 
det är en skruvad värld vi lever i. det bästa kanske är att försöka hålla sig utanför den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0