Höstmys

I skrivande stund:
Jag ÄLSKAR hösten!
det kan ingen ta ifrån mej. trots allt så gör jag faktiskt det. det måste jag erkänna:)
jag har precis gjort en äppelpaj och tänt lite ljus här hemma. det blir genast så mycket hemtrevligare.
micke bara sover och sover;) han blir nog glad när han vaknar och får smaka min paj:)


och än så länge så fortsätter jag att tjämpa med mej själv.
borde det inte vara onormalt att inte känna sig själv när man fyller 25 år om 4 månader?
jag kom på ytterligare en sak här om dagen. det är ju bara ungefär 1 och 1/2 år kvar tills vi ska ha 10års återträff med Råsundaklassen. Jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. 

och då kommer jag att tänka på en sak som verkligen har börjat fashinera mej; Rymden! och just våran planet. hur den bildades. om alla fantastiska djur och arter. om tron angående liv på andra planter.  det kanske låter töntigt. men jag skulle vilja bli astronom! och allra helst åka ut i rymden förstås.
när jag klarar körkortet så tänker jag söka till kurser inom det ämnet. det är alltid intressant att lära sig nya saker :)  kika på stjärnor är en sysselsättning som jag nog inom kort tänker ägna mej åt;) religon är också intressant. och historia. även fast det är lite rörigt. tur att jag har vårat stora lexikon brevid sängen för tillfället;) nämen jag tycker verkligen om att lära mej saker nu. ska nog bli lite mer öppen för det:) jag tror livet blir roligare då..  
och för att gå från det ena ämnet till det andra; politik!
jag har aldrig riktigt brytt mej . men i år känns det som att jag vill försöka engagera mej lite mer. (det är andra gången någonsin som jag får rösta).  jag kan inte alls mycket om politik men hoppas iallafall att rätt parti "vinner" och att det blir bättre i sverige framöver. det har ju iofs blivit bättre de senaste 4 åren så jag fortsätter nog att hålla mej åt höger ;)

har bokat biljetter nu så jag får träffa min älskade Anette och lilla Tristan! <3 . så fredagen den 8.e oktober så flyr jag storstan upp till Skellefteå. synd att det blir över helgen bara:( nattåg känns sådär dessutom. men vad gör man inte för sina vänner och sitt fadderbarn hihi :) tristan ska ha sitt dop då.. längtar massvis!!!

Nu blir det Idol!!


bye bye äppelpaj / SweetEm




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0