funderingar


Sedan igår har jag funderat ganska mycket. och pratat med Micke.
dels har jag insett en sak. När killar mår dåligt och är ledsna så vill de helst bara glömma att de är det medan tjejer ofta vill vara ledsna när de är det och gråta ut. därför är det väldigt vanligt att killar då vill ha sex för att glömma för en stund, medan tjejer inte alls fungerar sexuellt just då. därför krockar det. jag har alltid undrat varför killar kan vara så på när de är lessna eftersom tjejer oftast absolut inte alls vill ha samlag då utan bara kramas. då är det vanligt tror jag att tjejen känner sig kränkt. iallafall har jag gjort det.
men nu vet jag varför .
jag kom på en sak till idag.
jag tror att man bildar egen familj just för att när man är vuxen så har man inte kvar sin ursprungliga familj. och det enda sättet att fullborda sin existens på , få ge och ta det som man själv fått eller inte fått under sin uppväxt är att själv skaffa egna barn. ofta vill man som förälder det allra bästa för just sina barn och ge dem samma uppväxt. alltså tror jag att man vill uppleva sin egen uppväxt igen, fast genom sina barn. Det är vanligt att föräldrar styr sina barn åt ett visst håll. det kan dock vara på både gott och ont tror jag. om en person haft en dålig uppväxt är det väll iofs mest logiskt att man då vill ge sina barn något ännu bättre. en uppväxt som man önskade sig. te.x så vill jag att mina barn ska uppleva skärgården och raggar/rockabilykulturen, för att det är det som jag brinner för. det är bara naturligt. tror att man gör det omedvetet.

ja det är märkligt, livet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0