Ett nytt kapitel


Idag, måndagen den 17.e maj 2010, tog livet en ny vändning. Ett nytt kapitel tog sin början. Idag flyttade svärfar. till andra sidan jordklotet. Till Fillipinerna.
Det är på riktigt nu. det är nu det börjar. livet. jag märkte till och med att det doftade annorlunda när jag kom hem.jag äger en lägenhet tillsammans med den jag älskar. det är stort. väldigt stort.
men ändå känns det tomt i hjärtat :( Det värsta jag vet är att ta farväl. Det kommer bli tomt i sverige utan honom. men ändå kommer jag och micke bli lyckliga tillsammans i våran lägenhet. bara vi två. jag är glad för åkes skull att han får uppleva sin dröm. det känns nog värst i början innan vi vänjer oss att han inte bor i sverige längre. och det blir kul att åka dit och hälsa på i vinter. då när man ändå bara vill härifrån och slippa kyla, regn och rusk. 

Om jag blir såhär ledsen av att åke flyttar, så vill jag inte ens tänka på hur ledsen jag kommer bli när älskade Anette och Tristan flyttar. kan inte förstå att sånna här saker händer i mitt liv :( ju äldre jag blir, ju fler människor försvinner. dör, flyttar eller bara försvinner. och även perioder som tar slut och blir till en ny. är det verkligen sant att ingenting kan vara för evigt?:/ (min kärlek till Micke är iallafall evig. det finns ingen större kärlek).
 men det viktiga tror jag är att man vet vilka som är ens riktiga vänner, att de finns i ens hjärta och att man tar tillvara på den tiden man har och den som är just här och nu. att man ser det man har. inte det man inte har. det blir ju bara än mer ledsamt om man tänker på allt man missar och oroar sig för saker. det är då lätt att missa något som hade kunnat gjort dej gott.

men ack vad det är komplicerat att behöva bli vuxen :(

kram/SweetEm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0