hjärta


en dag på en promenad i ett varmt augustiregn.


 

Kom min älskling!

Med andan i halsen springer jag.
jag blickar uppåt
och känner varmt sommarregn mot min kind.
kom världen. här är jag.
kom världen. så ska jag visa dig.
Du säger det börjar bli höst.
ty jag undrar, varför ge upp sommaren ?
än doftar gräset grönt.
än skiner solen mellan björk och tall.
har du någonsin sett en dröm, min vän?
Kom hjärtat , så förändrar vi världen.


Att sticka ut (Emelie 14 år)

Hellre få och riktiga vänner
än en massa ytliga kompisar
Hellre vara söt och unik
än en snygging i mängden
hellre bära nitar och svarta kläder
än savannbyxor och tajta toppar
hellre vara som jag
än som alla andra





Att sticka ut (tio år senare)

Hellre få och riktiga vänner
än ytliga kompisar.
hellre vara självsäker och unik
än att gå på stureplan som en i mängden
hellre åka raggarbil och lyssna på riktig musik
än att gå på diskotek och kråma sig till dunkadunka.
hellre vara som jag
än som alla andra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0