Memories


Jag minns det som igår
jag hade livet framför mig

jag minns brunbrända sommarben
och solblekt hår

Jag minns hur tiden stod stilla
att jag väldigt lite då visste

jag minns att jag och min syster brukade borsta potatisar
och plocka sallad direkt ur landet.

jag minns hur tidigt vi fick gå upp på morgonen
för att få följa med och ta upp näten ur havet

jag minns hur lycklig jag var
jag saknar det så
livet som varit


visst är det underligt , att då man minns mest är när man känner en speciell doft, är på en särskild plats eller hör en särskild låt? när man får den där känslan i kroppen som gör så att man färdas tillbaka till en annan tid och plats.

jag saknar den tiden som var. på sågskär . när mamma var tillsammans med Janne fortfarande. jag saknar huset på fjärdlång. när pappa var tillsammans med ingela. när Nocke fanns.
jag är så glad för att pappa ändå får vara kvar där ute. hoppas han alltid kommer få vara det. att de inte kör iväg honom helt:/ det skulle inte mitt hjärta klara av. det skulle gå sönder då:(
jag önskar vekrligen att mina och Linneas barn får uppleva samma, underbara skärgård och få en lika bra uppväxt som haft. hoppas, hoppas, hoppas.
jag blir ju liksom inte yngre direkt:( jag är inte gammal det vet jag. långt ifrån. men karusellen har börjat snurra för fort nu och jag kan inte hoppa av:/
jag är verkligen tacksam för den barndom och ungdomstid jag haft. i skärgården, i skara och hemma hos mamma och hos pappa. jag ser fram emot en bra framtid tillsammans med min kärleksmumse!! <3 hihi..
förlåt älskling om jag är svår ibland.
förlåt om det blir tokigt.
men jag älskar verkligen dej  och vill att det ska fungera.
hoppas verkligen att det alltid kommer göra det.

nu är det äntligen helg. skönt!

kisses/SweetEm



Linnea, Marta, Emil och jag på Fjärdlång på traktorflaket. <3

Kommentarer
Postat av: Nathalie

söta små bebbar :)

2010-08-30 @ 23:42:52
URL: http://misssparanoia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0