Helgen, funderingar och en massa godis.

Denna helg blev ganska lugn!
i fredags var jag hos systeryster.. alltid lika myspysigt :) jag blev bjuden på mat och fika. drack även en massa te :D hihi. jag dricker sällan te men med henne kan jag dricka massa :)såg även på en film på tv. "time machine". den var bra faktiskt.har för mej att jag sett den tidigare.

i lördags fikade jag med Kim på Sivletto! åh I love that place! kan verkligen sitta där i timmar och bara njuta!!  på kvällen skulle jag och micke gå på bio.men var inne i stan lite försent:( så vi åkte hem till mig och såg på film på tv.en istället.:) köpte en massa godis också.. sedan skulle vi poppa popcorn också.. men det gick ju mindre bra..två brända kastruller, massa rök och svordomar senare så skickade jag ut M. att köpa färdiggjorda popcorn istället :P

Idag söndag var jag på Cafe solo i solna och fikade med Challis! min lilla skruttgumma.. vi kan verkligen prata om allting mellan himmel och gjord.. vi pratade mycket om framtiden och om våra författardrömmar:)
jag vill verkligen skriva. jag hoppas verkligen att jag kommer in på skolan till hösten.. är såå trött på att jobba inom förskoleverksamheten.det är ett helt ok arbete.. men inget som jag vill göra hela mitt liv..  har funderat ganska mycket på vad jag vill skriva också. och vad min bok ska handla om :)  och om inte jag ska skriva så har jag tänkt ganska mycket på att starta eget :) kom på igår på sivletto att det faktiskt inte finns något 50.talsuteställe i sthlm! bara vissa ställen som har speciella rockabillykvällar.men inget speciellt ställe..så det skulle jag vilja starta. och så kan det vara cafe på dagen :) skulle även vilja gå någon typ av sömmerskautbildning eller kurs. eller åtminstone skaffa mej en symaskin och börja sy:D tänk va kul att sy sina egna kläder :D kan ju inte vara så jättesvårt egentligen :)

kom på en till sak igår också. lite filosofiskt sådär:P  jag tror jag vet nu vad lycka är!
riktig lycka är att hitta sig själv och vara stolt över det. vara stolt över vem man är. allt runtomkring är ju bonuslycka egentligen.. för man kan ju ha allting men ändå inte vara nöjd med sig själv, och då är man inte lycklig.. men är man nöjd och tycker om sig själv så tror jag att man automatiskt blir lycklig. och när man inser att det faktiskt alltid finns någonting som ger en lycklig.. dessutom tror jag att det är viktigt att pyssla med det som man tycker om att göra. det som man brinner för.. Jag brinner ju te.x inte för arbetet med barnen. alltså känner jag mej inte helt lycklig,även om jag är lycklig för vem jag är.. det jag verkligen brinner för är 50.talet/rockabilyvärlden.som jag dessutom vill veta mer om. och skrivandet...
det svåra är att leva upp till allt detta.. att inse att man är lycklig. men bättre att man har åtminstone en sån dag i veckan te.x än ingen alls :)
ens egna problem är alltid störst. men behöver de alltid vara problem? kan det möjligtvis bara vara en själv som ser de som problem?
ja det finns mycket inom detta ämne att diskutera:)
men som sagt. jag tror att bara man tillåter sig själv att vara lycklig så blir man det :) och bara du själv kan bestämma över dina beslut och gå de vägar du väljer. även om jag tror mycket på ödet och att det mesta blir som det är tänkt så tror jag ändå att vägen dit ändå på sätt och vis är du själv formar.samtidigt som jag tror att man inte kan forma sitt eget öde..
det är så märkligt..livet. och hur det liksom formar sig. personer man träffar och hur konstigt det känns att man träffar just dem och hur pusselbitar faller på plats och hur man ser hur ödet leker med ens liv.. jag har sett det många gånger nu. hur ödet på sätt och vis leker med mina känslor. får mig att tänka för mycket och se små tecken överallt.. Hur namn upprepar sig. hur saker bara faller sig in att vara och personer råkar vara på rätt plats vid fel tidpunkt eller tvärtom. och framförallt, hur jäkla liten världen egentligen är. Hur lika vissa personer kan vara ..
så vad eller vem är ödet ? Varför dansar jag denna dans om jag ändå bara gör en massa felsteg och varför kysser jag ständigt dess läppar när det enda jag egentligen vill bara är att nå målet? Ju mer jag gör allt detta, ju längre glider jag bort.. bort från verkligheten.  utan att kunna göra någonting.. bara se på...

nu ska jag fortsätta se på filmen :) "A lot like love"  med aston kutcher. han är såå söt hihi :) har sett filmen innan.. jättebra. bölade i slutet har jag för mej haha:P å hon heter emely som det handlar om haha. som mej;)  har glömt äta middag.men får nöja mig med mitt godis hihi..

puss hej <3



bilden är inte från idag ;) och inte är det på cafe solo heller. haha. men jag och Challis är det iallfall:)

Kommentarer
Postat av: Sooz

lät som en mysig helg :)

åh ska hålla tummarna på att du kommer in :)

ja har oxå velat öppna ett rockabilly hak :) hade sånna tankar jätte mkt förrut :P d skulle va fränt :D

du skriver mkt bra Em,ta vara på d =)

2009-01-13 @ 16:32:25
URL: http://raggarsooz.blogg.se/
Postat av: Marina

Ska oxå hålla tumarna på att du kommer in til hösten =)



Vad du än bestämmer dig för att göra i livet så kommer det att bli bra, tro på dig själv så kommer du att lyckas =)



Du skriver fantastiska dikter, jag tycker mycket om att läsa dom, kanske för att jag vet att du skriver utifrån ditt privatliv, saker som är självupplevt.



Kramisar från moster Marina

2009-01-13 @ 19:41:22
Postat av: Marina

Ska oxå hålla tumarna på att du kommer in til hösten =)



Vad du än bestämmer dig för att göra i livet så kommer det att bli bra, tro på dig själv så kommer du att lyckas =)



Du skriver fantastiska dikter, jag tycker mycket om att läsa dom, kanske för att jag vet att du skriver utifrån ditt privatliv, saker som är självupplevt.



Kramisar från moster Marina

2009-01-13 @ 19:43:13
Postat av: Sooz

Em : Mm.. men ja kom en kvar försent pgs trafik :( så ja missa.. fan men ja fick ny tid imorrn,skönt!! vill verkligen bli av me den onda tanden. tack gumman. ja men ja gillar o läsa d du skriver,för du skriver d me inlevelse :) känns ibland som om man e nån helt annanstanns när du skriver :) d tycker ja om. jo d skulle va tok kul,men som du skrev nu.. me lågkonjuktur o allt.. men man ska fortsätta drömma,för drömmar håller en vid liv ;)



2009-01-14 @ 11:44:42
URL: http://raggarsooz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0