märkligt


foto: Linnea Sundberg

Hej !

Ja nu har jag ialalfall pratat med chefen på jobbet.. hon föreslog att vi i arbetslaget skulle prata med varandra om problemet.. hmm. jag vettefan om det kan bli någon bättring. Det är svårt att lära gamla hundar sitta. Men jag är lite lättad åtminstone. Ska prata lite mer om det på lördag. Jobbar nämligen då eftersom vi har planeringsdag :S fattar inte varför vi ska ha det just då. ..
På tal om jobbet. Mickes grannpojke har börjat hos oss :D vilket sammanträffande att han skulle börja just nu liksom haha.. föräldrarna var lite chockade men tyckte det var jättekul.
För visst känns det konstigt när två världar möts ?
det verkar hända sånna liknande saker i mitt liv just nu.. Konstiga tillfälligheter och möte med personer som det verkar ha en betydelse att jag träffar. Personer som det visar sig att jag kunnat träffa eller varit nära en tid bakåt. Slumpen? njae.knappast. ödet? ja jag skulle tro det faktiskt. Vilka orsaker det vet jag inte. Hur länge de finns kvar eller om de ens gör det , är en ennan historia.
 



foto:Linnea sundberg



Idag har jag städat och kastat en massa tidningspapper m.m. och slängt ut julgranen. skööönt! nu är julen verkligen över. det är lite märkligt bara att jag inte haft några kulkänslor alls. kanske lite grann när jag var hos pappa. men annars ingenting. så nu ser jag bara fram emot detta året och hoppas att det blir bättre än det förra.. 
gick t.o.m. ner i källaren och ställde undan jullådan, trots att jag är livrädd för att gå ner där. dessutom kom italienaren hem och börja gorma och leva rövare . Han brukar göra det ibland. Han är nämligen väldigt ensam och typ scizofren :S jaja.. bara han inte kommer in hit så blir jag glad haha :P

Jag är så stolt över min syster. Jag önskar att jag också vore lika duktig som henne på massa saker. Så har det alltid varit sedan vi var små. Hon har alltid varit duktigare i allting.Kan det kanske bero på att jag inte ger mig in i det lika mycket som hon gör? eller att jag känner mig dålig? äsh. jag är usel helt enkelt haha..
Hoppas iallfall att jag kommer in på den här skrivarlinjen jag ska söka. Då kanske jag blir duktigare på att skriva också.. Är så trött på att jobba med ungar :( De andra verkar verkligen brinna för det. Jag tänkte på det idag.. Kanske är det därför jag är så trött hela tiden? Att jag liksom inte har glöden .. Visst, ungarna är härliga. men jag känner mig mer som en hönsmamma än en pedagog..

jaja. nu ska jag göra lite mat istället.


bye bye äppelpaj

                                                                                  foto:Linnea sundberg

                     

Kommentarer
Postat av: Linnéa

du är duktig gumman. jag är ju inte duktigare på allt än dig.



men jag tror oxå om man vill utveckla sig och bli duktig så måste man gå in i det. man måste lära sig. därför måste man gå i skolan. iaf om man vill lära sig skriva. jag tror att man inte kan bli något inom skrivandet om man inte går någon skola.

eftersom det är en tuff branch så måste man ha utbildning.

2009-01-17 @ 17:28:49
URL: http://linypiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0