Long time no see...

Ja jag har ju blivit beordrad att uppdatera min blogg ;)
Senast jag skrev var 2008-12-03 . en tid efter kryssningen.Det får fan inte dröja så lång tid haha..
Jag kan väll lungt säga att mitt liv verkligen varit upp och ner sedan dess.
Eller egentligen i ett halvår..
Men men.. jag får väll skriva lite granna om hela året haha..

jag vet inte hur och vart jag ska börja riktigt.. Jag kan iallfall säga att jag har träffat vissa nya människor.. Vissa vänner för livet, vissa bara ytliga kontakter. människor som far förbi som ett hav av olika nyanser. Mitt i allt detta står jag. Emelie. snart 23 år och redan fundersam över livet...

Året började bra. Eller helt okej iallafall. Jag har lärt mig en del faktiskt. Nu när jag tänker efter.. Bl.a en hel del om rockabillykulturen,vilket jag är jätteglad för :) Jag och syrran har fyllt 22 år. festen hade vi hemma hos henne. Det var ganska lyckat har jag för mej. MInns inte så noga..
Jag har känt ångest. Jag har känt förtvivlan. Jag har känt att jag inte räcker till. Jag tröttnade på mitt jobb. Jag började med mitt körtkort.
I april var jag, Linnea och Anette till London. Roligaste resan ever :) tack tjejer ! <3
I juni månad tatuerade jag mig. Min fina pinupa:)
Nån vecka efter var jag till Paris tillsammans med mina arbetskamrater. Också en otroligt rolig resa!
Sommaren började helt underbar. Jag och Micke åkte till power meet , Norrtälje , Mantorp bla..
 den där sjukt varma sommardagen i mantorp känns som flera ljusår bort...
men, jag blev stark.. mitt i allt eläende så har jag aldrig slutat hoppas. På en framtid..
jag blev dumpad, fixade en ny lya och böt jobb i loppet av en två månader.En jättemysig tvåa i abrahamsberg. Med gasspis :D  jobbet fungerade helt okej i början.. men nu blir jag bara trött på ungar. och speciellt på en kollega som kör över oss andra. så jävla trött :/
i slutet av novemvber var jag på tidernas roligaste kryssning. den enda jag varit på men ändå:P 
jag träffade någon..någon speciell. snäll.rolig. omtänksam.. rockabilly .Jag log igen.. Dessutom har vi likadana telefunkenradioapparater! 
ändå kunde jag inte sluta tänka på M.. allt vi varit med om. Alla motgångar och framgångar. Alla minnen. skulle jag våga släppa taget? Jag trodde jag gjorde det. sedan kom det där mailet..
Jag har verkligen velat fram och tillbaka :/  och mått skit för det mesta.. Sedan hände något.. Jag vet inte vad riktigt..
så nu känner jag mej ganska...tom ..


Under julen var Micke med mej och min familj från och till..för första gången på två år hehe =)
Han var med mej , mamma och Linnea hemma hos mig på julafton. Det var jättemysigt att vara hemma hos mej i min nya lya. Jättemysig . förutom att det tydligen spökar. eller spökade..whatever. Slipper jag vara ensam haha. föresten. Jag har även köpt en katt. Daisy. även känd som Majsan som P. började kalla henne haha..
På juldagen var jag , mamma och Linnea hem till Ingela och Bengt. Jag skulle åkt till honky tonk men ändrade mig och stannade kvar hos Ia å benke..
På annandagen var Micke med mej och Linnea till pappa. jättemysigt. och god mat fick vi hihi.
Så julen blev ganska lugn faktiskt..
På nyårsafton var jag och anette hem till Linnea på middag.. Efter det åkte jag raggarbil med Carro och några kompisar till henne. bara killar haha.. Vi hamnade tillslut på Moonshine. Helt okej var kvällen. Lite mycket rom och cola bara haha..
I helgen som var så var jag, Marie, hennes kille och två kompisar till dem till debaser/rocket room. Så grymt kul.. träffade även Johan från uppsala som var där med en polare..Micke kom dit senare också .. helt utan förvarning haha :P
såå hmm ja..
kort och gott. det har varit ett jävligt jobbigt, smärtsamt och slitsamt år !!
men han bryr sig verkligen om mej nu...

 Så vad ska hända sen??  är det bättre att leva livet ensam te,.x?? eller är det som känns fel det rätta egentligen ? eller är det som känns rätt  fel??
nåja.
Det blir som det är tänkt. Och blir det inte som det är tänkt så blir det iallfall som det blir. och blir det inte som det blir så blir det iallafall som det skulle... och vissa saker och likheter kan jag bara inte sluta att grubbla över..
Jag får väll leva dag för dag. Jag har ju trots allt ett helt år framför mig.
Jag har inte så många planer. Bara bli lycklig i stort sett.. 
Jag tänkte även söka till en skrivarlinje på folkhögskolan i sundbyberg.. jag klarar inte av att jobba med ungar så mycket mer..Tereze vill ha med mig till USA.. men jag tror att jag inte vågar.dessutom bör jag inte fly från mina problem längre..

hmm jaja.
nu bör jag äta lite mat.
jag har blivit duktigare på att laga egen mat föresten. :) det har P. lärt mig hehe..

hoppas ni är nöjda nu. ni som ville att jag skulle uppdatera lite ;)



allt mer fastnar jag för 50.talet.. letar ständigt efter fina gamla saker och möbler . bla. köpte jag en hårtork från 50.talet på tradera =) och var på loppis med P.. fanns huur mycket fina saker som helst att köpa.. fler loppisar tack :D

jaja

bye bye

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0