ångest, tröst och en dos utav självkänsla

Vem kan segla utan vinden
vem kan skrika utan luft
vem kan hata utan ångest
vem kan älska utan lust

Kan du se igenom väggen
kan du höra någons röst
kan du säga till någon annan
att du behöver tröst
den är längre bort än du tror
/Dia Psalma

Kom på en sak idag när jag promenerade hem från jobbet i solskenet:)
eller egentligen tidigare idag.
Jag tror att man aldrig slutar älska en människa. för det mesta iallafall.. och känslor försvinner bara inte sådär. jag tror de bara göms långt, långt in i själen och blir till ny kärlek och känslor i hjärtat. Kanske det är just därför som man kan fyllas av kärlek på nytt. kärlek till sig själv och kärlek som man är beredd att ge till en ny individ än den man senast gav det till :)  
te.x så kan jag inte vara sur, arg och bitter på Micke längre. det går inte. i början var jag det. men jag kan inte gå omkring och må dåligt över någonting som redan hänt.. för 8 månader sedan!  Det är saker jag har tagit lärdom utav. och som man tillslut glömmer. och de goda minnena består alltid.. jag och M. har pratat igenom allting nu och det känns så bra att veta vart vi har varandra och inte avskyr varandra längre haha:)
tack så mycket för -du-vet-vad!  känner en viss ro i själen nu när det gäller honom..
Saker blir som det är tänkt tillslut som jag sagt så många gånger nu.. Jag är stark. jag vet att jag behöver vara ensam för att kunna finna kärleken igen, vem det än blir. För jag har så mycket kärlek att ge och när jag väl får ge den till någon så kommer det bli så underbart det kan bli:) innan dess tänker jag hitta mej själv, leva livet och ha roligt:)
Det är okej att må skit ibland! och det finns ju inte så mycket annat att göra än att tjämpa vidare.

Jag hade lönesamtal idag. Jag fick en massa beröm. Jag är punktlig och har väldigt god frånvaro och verkar trivas:) haha. trivts har jag ju inte gjort,men nu när de säger sådär så känns det inte lika hemskt längre :) dessutom så berömde de mej för att vara stark och modig som tagit tag i vårat problem och att jag vågar säga ifrån :D gud så skönt att höra. så nu känns det bättre men är ju ändå på min vakt hela tiden mot "henne". bara det att nu när jag har chefernas stöd så känns det lite som att jag har makt ;)
jävlar va självkänslan hamnade på topp nu alltså:) haha.
kanske jag inte borde flytta och byta jobb ändå.. Jag tror att vad jag behöver just nu är att finna mej själv och lugnet :)

imorrse var det svårt som fan att gå upp. känns som jag inte sovit något . mina ögon var typ svullna haha. grannen har skrikit en massa hela natten! plus att katten härjat också. och månen sken in genom fönstret så att det blev jätteljust. lite romantiskt nästan iofs;)
katastrofdag igår!  men desto bättre idag:) J. hörde av sig också. han hade bara glömt mobilen nånstans haha :P

nu är jag hungrig

puss hej/SweetEm



Linnea, Daniel, Jag och Annika på Debaser förra helgen ;D
på fotot under är Daniel utbytt med Andres hehe :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0