funderingar m.m.

jag har tittat på gamla kort från när jag var 10 och uppåt.. från att jag fick min första kamera med andra ord:P
tiden går, som jag skrev nyligen, sjukt fort.
fast denna tid utan micke känns som 10 år iofs:S vill inte att vi enbart ska vara minnen. vill bilda fler minnen med honom ju! förstår inte att det itne är vi:(
konstigt när man ser på kort . då minns man plötsligt känslorna man hade just när fotot togs.. hur längesen det än var...
jag var verkligen en ful ankunge som blev en vacker svan! men till vilken nytta då:S har ju mist en person jag älskar :(
har fått stå ut med mycket i mitt liv känns det som... men har nog lärt mej en del av det mesta. och blivit stark också.. liten men stark brukar jag få höra att jag är.. även om det inte känns så just nu:(
ja och nu sitter jag här i min lägenhet å har bara mej själv att ta hand om.. i en vattensäng som inte ens är min egen och proppar i mej en masa kanelbullar och får onti  magen och ser hur livet bara rusat förbi mina ögon..
hur framtiden blir kan jag ju enbart drömma om..
jag tänkte förut att jag ville bli någon.. något. mådde t.o.m. dåligt över det. men jag är någon. Jag är emelie.  och jag duger precis som jag är..
tro det eller ej, men Micke har hjälpt mej så sjukt mycket att hitta mej själv.. Det mesta som vi har pratat om stämmer och jag inser det nu. jag har betett mej som en liten fjortis..kanske det är det som är meningen med allt detta. synd bara att jag kanske inser det försent:( eller inte försent. men jag borde lyssnat bättre . så hade jag nog haft kvar honom i mitt liv nu:(
jag har varit sjukligt svartsjuk. tror det beror på att jag varit avundsjuk på folk runtomkring. speciellt tjejer. Jag har nästan sett dem som mina fieender.. och jag förstår inte te.x. varför jag tyckt att jag varit tjock:S vilket slöseri med tid att gå omkring och tycka att man är tjock och ful å oroa sig för vad andra ska tycka och tänka när det finns annat att lägga sin energi på.. det bästa av allt är ju förstås att han har fått mej att hitta mej själv i raggarsvängen;)
jag är inte 12 år. jag är 22 !
börjar t.o.m. få sånna där vuxenskåror i ansiktet haha! inte rynkor alltså:P *S*
men det är väll så att alla förhållanden på något sätt hjälper till att utväxlas på något sätt . och att inte göra om misstag man gjort..
tiden med håkan hade säkert en mening det också.. Tiden i skara var bra eftersom jag fick komma bort och börja om.. visst. jag kanske flydde. som jag gjort så många gånger å ska sluta göra.. men den tiden var bra för mej känner jag nu.. och jag fick känna på småstadslivet hihi =)
Jag har hela mitt liv försökt fly.. ifrån mej själv. men är det någon man aldrig kan fly ifrån så är det sig själv. För är det någon person som man måste stå ut med hela sitt liv så är det sig själv.micke sa det till mej en gång.. nu inser jag att det stämmer och det är ett väldigt klokt ordspråk..så istället för att må dåligt för hur du är,ser ut .mm..var glad för att du är du! alla har ju sina dåliga sidor. jag är inte jättenöjd med allt jag gjort och är. men förmodligen så har jag lärt mej något utav det..
Ja hur som helst.. Man lär sig av sina misstag.. tänker aldrig göra om det misstaget jag gjorde med micke iaf.alltså det som hände... önskar bara att han kunde inse det  å tro mej när jag säger att jag tänkt till och tänker bli vuxen och att jag inser vissa saker :/ men kanske han gör det i sinom tid..
jag mår bra över att  jag hittat mej själv.. men mår dåligt och är sjukt lessen för att jag förlorat micke och en kärlek som jag trodde var oändlig :`(  och för at tjag gjorde som jag gjorde...men är det meningen att det ska vara vi så blir det så igen:P


det var allt för denna gång;) ni orkar säkert inte ens läsa haha.
men ska jag vara ärlig så skriver jag mest för mej själv.. för att jag inte orkar skriva i en dagbok förhand;)

igårkväll var Linnea hit. vi lagade middag och bakade bullar:D jättemysigt.  hon åkte hem igen i förmiddags men vi ses snart igen . ska nämligen till pappa ikväll på middag :) utan marianne!  sköönt! hehe..

puss hej

Kommentarer
Postat av: Nelly

kramar till dig gumman! : )



haha, gillar sista raden. ; ) haha



kram

2008-10-14 @ 17:56:04
URL: http://balladsoflife.blogspot.com
Postat av: Nelly

hej!



jag har ingen uppfattning om marianne, men jag vet ju att ni inte gillar henne. : )



kramisar

2008-10-15 @ 09:04:33
URL: http://balladsoflife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0