Tjejen som inte skulle funnits




en tjej hade som användarnamn på sin msn: "livet var inte menat för mej".. då kom jag å tänka på mitt liv. att jag faktiskt egentligen inte skulle funnits, eftersom jag var för liten i mammas mage.men jag höll mej kvar.. så tänk om mitt liv är som hans liv i "butterfly effect" ?  har ni sett den filmen??toppenfilm.  micke tyckte den var läskig thihi:P

Igår hjälpte vi Linnea att flytta.. jag kom lite senare, när hon redan fått in alla grejer i den nya lägenheten.. det var faktiskt en ritkigt mysig liten etta.. mååånga garderober. ett mysigt kök.ganska stort faktiskt. en stor toalett. ett stort vardagsrum med sovalkov. jättefint.. blir så avis. vill också ha det lite större ju.. är stolt över linnea. hon har fått tag på en egen lägenhet. hon står på egna ben och är stark. hon pluggar till något som hon vet vad hon vill bli.. å jag är den misslyckade tvillingen:(  låter som att jag tycker synd om mej själv. men nej, jag bara konstaterar hur det är.. många säger att jag är en stark tjej. men varför känner jag mej inte stark?? inte innerst inne.. vill bara må bra. helt bra..undrar hur det skulle varit om jag inte fötts alls?? då skulle ju ingen saknat mej. då skulle de inte ens vetat att jag funnits, å då skulle jag inte rört till det för en massa folk. . jag tänker absolut inte ta livet av mej, och jag vill leva.men funderar bara över hur det skulle vart om jag inte fötts alls..jag är tacksam över att få leva, det är inte det jag menar.. jag lever för min familjs skull..  och kärleken.


jag har iaf ett jobb.. men roligt jobb då. visst.jag ska inte vara otacksam för det jag har. men jobbet gör mej ju inte speciellt lyckligare. vet inte vad jag vill :( med nånting.. livet är enda stor ,smetig, utkladdad gröt. jag skulle behöva bo själv. det vet jag att jag behöver.  eller bo större. vill bara att micke ska förstå ju:( jag är tácksam för att jag får bo här. men får ju inte ens plats med alla mina grejer. visst.jag har mkt kläder.men jag är tjej. så är det bara.. jag blir ju sönderstressad. speciellt när jag får göra allt själv också. diska å städa åså:(  skulle jag bo ensam så skulle jag få göra allt själv ja, men inte ha nån att tjata på... ibland är det bättre att leva ensam.då slipper man bli sårad.. kanske jag ska fly som jag brukar??det brukar ju lösa vissa saker iaf.. man kanske inte ska chansa här i livet?det kanske är fly man ska göra? men nej, inte denna gång. jag får inte..jag älskar min micke. över allt annat.. trots att vi tjafsar.trots att vi bor litet. trots att vi inet är överrens om saker å ting..trots att jag är så svartsjuk så att både han å jag blir galna. det är ju iofs mitt eget fel och jag jobbar på det..Jag tänker för mycket..jag gör småsaker stora...men jag är sån. jag kan inte rå för .. jag ska försöka vara tacksam för det jag har istället. vänta och se helt enkelt.

livet är för komplicerat för mej :( vad är meningen med livet? jag tror jag vet: "lycka". att känna sig älskad utan svek. jag skrev en dikt när jag var ungefär 13 år om vad kärlek är. ganska kloka ord från en så liten tjej.den var såhär:

Vad är kärlek?
Det är en stor fråga det.
Vad är kärlek?
det är är det inte många som vet.
Varför vara otrogen
när han lovat vara trogen?
varför älska honom med hela hjärtat mitt,
när han ändå inte älskar lika mycket med sitt?
varför älska,när det ändå inte betyder något?
det är en stor fråga det.
vad är kärlek?
jo det vet jag.
att känna sig älskad,
utan svek

:)
stora ord från en så ung tjej faktiskt... å texten stämmer ju.. och jag är glad att jag inte är tjejen i dikten längre.
micke, jag älskar dej så mycket, och jag vill tjämpa. jag vill överleva livet tillsammans med dej. men då måste vi samarbeta..jag är fortfarande kär i dej min fina micke..

jag är bara förvirrad... ska inte tänka såhär mycket.. nu gör det ont i bröstet igen :( ångest...försvinn!!

jag borde inte skriva om allt detta. men skit samma. de som vill snoka, snoka på ni..  å de som verkligen bryr sig, läs och försök förstå.. jag vet ändå vilka som vekrligen bryr sig.

men kort och gott, jag älskar livet och vill faktiskt leva.å tänker inte ge upp. så enkelt är det.. sen så finns det förstås både ljusa å mörka episoder i livet.
Jaja..det var iaf skönt att få skriva av sig lite grann.. eller ja,ganska mycket..  jag kanske är allt för öppen.men det är jag helt enkelt.. om du inte gillar mej, så  låt mej bara vara isåfall.. detta är emelie, och jag är som jag är.jag ser ut som jag gör, jag går som jag gör, och jag lever som jag gör..känner mej så vanlig och tråkig.. men  jag vet iaf en person som tycker att jag duger som jag är. som, älskar allt som är emelie:) tack bejbi! <3

och micke, jag älskar dej mer än jag någonsin vågat drömma om!! jag mår bara inte så bra just nu, och jag hoppas att du har överseende med detta:( vill bara bli mej själv igen. *kyssa och gosa på min micke*


image23




Kommentarer
Postat av: Nelly

hej gumman!

jag vet hur jobbigt livet kan vara och hur jobbigt livet är. jag tänker på dig nästan varje dag och hoppas att det går bra för dig.

ngr praktiska saker som går ganska lätt att lösa:

om du inte vill flytta: kanske kan du o micke skaffa en större lgh? eller att ni ser till att ha bra förvaringsutrymme hemma så du får plats med allt hos honom. och som inte gör att du måste städa så mkt.

sen när det kommer till en själv kan man bara göra det som känns bra för en själv, vilket är det svåraste som finns. försök att få micke att göra EN grej hemma, typ dammsuga så gör du resten. då bidrar han iaf och visar god vilja. om inte, då har han inte fattat grejen med att bo ihop med en tjej. och jag hoppas att han gör det snart, annars får han med mig att göra. ; )

du kommer att fundera på de här sakerna många ggr i ditt liv men jag tror det är bra att börja med en sak i taget och försöka nå det först. det brukar oftast få en att må bättre och känna sig starkare.

du vet att jag finns här. maila, sms, ring om det är ngt. kramkram

2007-10-16 @ 12:02:19
URL: http://donotletitfade.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0