kärlek


när livet vänder
när jag hittat dit jag söker
då ska jag le igen
så länge musiken spelar
är jag lycklig
så länge du lyssnar
är jag din
jag är din nu.
jag visste det från början.
när du famnade om mej, då förändrades jag.
vad kan det vara, denna kärlek?
kärlek så stor.


Tack micke. du är en ängel <3

det är konstigt. livet. vi lever i tron om att saker ska ordna sig. att saker blir som de blir. att vi styrs av ödet. vi människor är så upptagna med oss själva. vi ser inget annat än våra egna liv. vilket är ganska uppenbart.  nää nu tappade jag tråden.. tänkte iallafall berätta att jag läser en så otroligt hemsk bok för tillfället . "den som vässar vargars tänder". så otäck så jag nästan mår illa.. den handlar om sexuallitet, besatthet, svek och hämd. att vara annorlunda. kränkningar som du inte ens skulle kunna tänka dig existerar. om sjuka människor som kan förvandla en annan människa så pass mycket så att hon aldrig mer blir sig själv igen. om hat och kärlek. annorlunda kärlek. smärtsam kärlek.kvinnohat och psykisk barnmisshandel..  läs boken.ni kanske lär er att livet inte är perfekt, men att ta vara på det man har.  att det finns sjuka människor i världen. människor som man kan tro förtjänar att bli dåligt behandlade,men som egentligen inte gör det. om missanpassning och misstro. att leva i ständig skräck eller ensamhet.  kanske är det så att de som lever i ensamhet lever i skräck?? de är rädda för omgivningen.för sig själva. att de ska skada någon. eller är rädda för att bli skadade.  jag börjar förstå nu. förstå de människorna.. jag förstår andra bättre än vad jag förstår mej på mej själv. jag är ett enda stort mysterium. jag vet knappt varför jag skriver det jag skriver..  det enda jag vet att jag har så mycket kärlek att ge.  jo kanske är det sant som det sägs, att vi har en skyddsängel...och är det sant att vi inte föds onda? att ondska är något som växer beroende på hur vi upplever livet och speciellt våran barndom? jag skulle tro det. vad är då lycka? Lycka är det bara vi , var och en, som kan känna. uppleva. vi vet inte vad riktig lycka är,föränn vi upplevt det. på våra egna sätt.


image23


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0